Zuidasdok: treinbeveiliging en tractievoeding

Opdrachtgever: ZuidPlus
Looptijd: 2017-2028

Zuidasdok is een project van Rijkswaterstaat, ProRail en gemeente Amsterdam om de bereikbaarheid van de Amsterdamse wijk Zuidas en het noordelijke deel van de Randstad te verbeteren, zowel met het openbaar vervoer als over de weg. Dit wordt onder andere bereikt door station Amsterdam Zuid uit te breiden. Het station wordt een compacte en hoogwaardige openbaar vervoer terminal waar alle vormen van vervoer samenkomen. Ook het stationsgebied krijgt een nieuwe inrichting. De A10 Zuid wordt tussen de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel verbreed van 4 naar 6 rijstroken, waarbij doorgaand verkeer en bestemmingsverkeer worden gescheiden. De knooppunten De Nieuwe en Amstel worden ook aangepast.
Het uitbreiden van het station en het verbreden van de snelweg wordt mogelijk door de A10 Zuid ter hoogte van het centrum van Zuidas in twee tunnels aan te leggen. Dit zorgt voor een vermindering van de geluidbelasting en een betere luchtkwaliteit in het centrumgebied. Hierdoor kan Zuidas verder worden ontwikkeld tot een gemengde Amsterdamse woon- en werkwijk.

Zuidasdok wordt gerealiseerd door aannemerscombinatie ZuidPlus, een combinatie van de bedrijven Fluor, Heijmans en HOCHTIEF. ZuidPlus wordt door RailwaySafe voorzien van kennis op het gebied van faseringen van metro en spoor , treinbeveiliging en tractievoeding.

Contact


adres

RailwaySafe
Grasdrogerijweg 9
3833 BZ  Leusden
Nederland

contact

Hesse:   06-5714 5241
Jenne:   06-4671 1511
Remco: 06-5384 4579
E-mail:  info@railwaysafe.nl

RailwaySafe