![](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-11-30-17.16.33.jpg)
Activiteiten
CBTC and beyond
Toronto Nov 30 2017: CBTC conference
Op donderdag 30 november heeft IRSE, sectie Noord Amerika, een 1-daags conferentie over CBTC gehouden. Railwaysafe was daarbij samen met alle grote fabrikanten (Alstom, Bombardier, Siemens, Thales etc.), infrastructuurbeheerders (Canadian National, CP Rail, DB) en adviseurs (Ersiccson, Ganett Fleming, Systra, Mott MacDonald, etc). Het congres bood een mooie inkijk in de status van CBTC, het implementeren van CBTC op nieuwe lijnen en ombouw van bestaande lijnen naar CBTC.
Toronto Dec 1 2017: Technical visit
De tweede dag bestond uit een bezoek aan een CBTC test track van de Toronto Transit Commission (TTC). I.v.m. de aanstaande opening van de nieuwe lijn zijn er geen foto’s van dit bezoek. Het bezoek bestond uit het meerijden met de metro’s vanaf de laatste publiek toegankelijke halte naar de verschillende haltes op de nieuwe lijn voor een bezichtiging. Tijdens de rit is het automatisch rijden gedemonstreerd (ATC). Op de halte is een technische ruimte bezocht om de achterliggende techniek te demonstreren. Bijzonder daarbij was de backupfunctie van CBTC bestaande uit een blokbeveiliging op basis van relais, die ons wel erg bekend voorkwam.
Actuele projecten
![Lantis – Zwerfstroomberekeningen strengankers](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![TriAX – EMC plan](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Provincie Utrecht – verplaatsen kast](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Dura Vermeer – Uithoornlijn](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![GVB – vervanging beveiligingsrelais DC tram](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![RHDHV – TBOV 6/4 2030](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Nexus – OBI koekoekslaan](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![RHDHV – Tramlijn 19](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![GVB – simulaties overgang 600 V naar 750 V](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Dura Vermeer (GVB) – TEV 2024](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![AVR – 25 kV-verbinding Gerbrandyweg](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![RHDHV – netanalyse](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/11/Prorail-netanalyse-04-510x382.jpg)
![HTM, Onderstations Kanaalweg](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/12/Prorail-netanalyse-01-510x382.jpg)
![HTM, klimaatbeheersing](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/12/Prorail-netanalyse-01-510x382.jpg)
![HTM, Scada Supervisory Control And Data Aquisition](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![GVB simulaties koppeling Noord/Zuidlijn-Oostlijn](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Beïnvloedingsstudies ProRail – TenneT: PRC00256 Noordelijke lijnen](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Beïnvloedingsstudies ProRail – TenneT](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Netanalyse bovenleidingtemperatuur, ProRail](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/11/Prorail-netanalyse-04-510x382.jpg)
![Provincie Utrecht – Productenopdracht NGC](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Strukton geluidswal Bunde](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![De Groene Boog](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Assistentie Pintsch, technische ondersteuning](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/12/ATB-storing-05-510x382.jpg)
![PHS Nijmegen, Sweco](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/12/ATB-storing-09-510x382.jpg)
![PHS Tilburg, Sweco](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/12/ATB-storing-09-510x382.jpg)
![GVB: Ontwerp tractievoeding Remise Havenstraat](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Noorderlijnen Leeuwarden-Groningen](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Stedin 25 kV-verbinding Gerbrandyweg](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![HTM: technische ondersteuning en projectleiding](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/12/HTM-01-510x382.jpg)
![Aanpassen treinbeveiliging Breda – Eindhoven](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![ATB-storing Sliedrecht](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/12/ATB-storing-09-510x382.jpg)
![Landelijke netanalyse 2030](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/11/Prorail-netanalyse-04-510x382.jpg)
![Provincie Utrecht – Netanalyse SUNY-lijn](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2022/11/Opening_Uithoflijn_2-510x382.jpg)
![Theemswegtracé – SaVe](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2020/10/theemsweg-01-510x382.jpg)
![Verplaatsing ATS Calandbrug](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2020/10/ats-calandbrug1-510x382.jpg)
![Hazop Maastricht – Visé](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2019/11/Hazop-Maastricht-510x382.jpg)
![Railinfrastructuur Nieuwe Tram Remise](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2019/08/3-510x382.jpg)
![Netanalyse Amstelveenlijn](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/12/51_banner_3-600x270.jpeg)
![Aanpassen beveiliging Maastricht – Visé](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/09/IMG_1463_BKm18.070_BVLSchakelaarsBelgie_Oostspoor-510x382.jpg)
![Zuidasdok: treinbeveiliging en tractievoeding](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/09/zuidasdok2-510x382.png)
![Netanalyse Kerkrade Centrum – Kerkrade West](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/05/ZUB.jpg)
![Advies en afronden projecten](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/R._Utrecht_rotterdam_cs_3_01-510x382.jpg)
![Selectiviteitsstudie hoogspanning tram en metro](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/foto3-510x382.png)
![Ontwikkeling Blackbird](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/05/Betonbaan200.jpg)
![Bouw nieuwe tramremise Provincie Utrecht](https://railwaysafe.nl/wp-content/uploads/2017/07/IMG_1190-510x382.jpg)
Contact
adres
RailwaySafe
Grasdrogerijweg 9
3833 BZ Leusden
Nederland
contact
Hesse: 06-5714 5241
Jenne: 06-4671 1511
Remco: 06-5384 4579
E-mail: info@railwaysafe.nl